Figyelem! Korábban a böngésződben feliratkoztál a maiUtazás.hu értesítéseire, de a feliratkozást egy korábban belépett felhasználódhoz már társítottuk. Szeretnéd, ha az értesítéseket a most belépett felhasználódhoz társítsuk inkább?

Utazz te is féláron!
Iratkozz fel a titkos ajánlatokra is!

Koronavírus információk

  1. Minden utazást befolyásol a vírushelyzet?

    A korona vírus február közepi magyarországi berobbanása óta munkatársaink folyamatosan azon dolgoznak, az aktuális helyzetnek megfelelően tudják tájékoztatni az utasainkat. Elmondhatjuk, hogy a mai helyzethez még csak hasonlót sem tapasztaltunk. Amikor ennyire gyorsan változik, hogy mely szolgáltatások elérhetőek egy-egy országban, vagy mely repülő járatok indulnak el. A legfontosabb teendőnk ezekben a napokban, hogy minden úton lévő utasunkat hazajuttassunk. Utána azokkal az utazókkal foglalkozunk, akik utazása az elkövetkező időszakban lett volna esedékes. Ugyanakkor a nyári utazások esetében most még nem látható, hogy azokra pontosan milyen hatása van a mai helyzetnek. Reméljük hamarosan visszaáll az élet egy normálisabb kerékvágásba és utasaink többsége el fog tudni utazni kiválasztott nyaralására.

  2. Van befizetett repülős utazásom 60 napon túli utazási időpontra, mit tegyek?

    Ha az utazás időpontja 60 napon kívül esik, akkor azt javasoljuk várjon, mert a lemondási feltételek alapján nincs jelentősége, hogy az utazás időpontja előtt 100 nappal vagy 65 nappal korábban kér változtatást vagy lemondást. És így talán a következő időszakban már jobban lehet látni, hogy mikor normalizálódhat a helyzet, lehet-e, szabad-e utazni.

  3. Repülős utazásom 60 napon belül van és most szeretnék döntést hozni

    Ha mindenképpen lemondani kényszerül az utazását, mert jelen helyzetben lehetetlenné vált az utazás, akkor azt fogjuk megnézni, hogy a légitársaságnál a repülő járata milyen státuszban van. Akkor tudjuk visszaadni a repülőjegy teljes összegét, ha a légitársaság törölte a járatát. Ugyanezt nézzük meg a szállásánál is. Azt tapasztaljuk ebben a rendkívüli helyzetben, hogy partnereink rugalmasak az utazás dátumának módosítására vagy akár teljes lemondására is. Ha lehetséges utazása ingyenes módosítása vagy akár teljes törlése, akkor kérésére ezt megtesszük. Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy a módosíthatóság vagy ingyenes törlési lehetőség utazásról utazásra változhat, függőan attól, hogy a repülőjegyét és szállását melyik szolgáltató partnerünknél foglaltuk. Minden esetben az Ön érdekeit szem előtt tartva járunk el.

  4. Egyéni horvátországi vagy olasz utazást vásároltam, mit tegyek most?

    Egyéni utazásos horvátországi és olasz utazásaink döntő többsége a nyári időszakra esik. Reméljük, hogy a vírus okozta helyzet a következő másfél hónapban jelentősen enyhülni fog, így végül nyaralására el tud utazni. Mivel a nyári utazásokig még sok idő van hátra, azt kérjük, várjon az utazás módosításával vagy lemondásával. Az Önnel megkötött utazási szerződés az utazás időpontja előtti 60. napig ad lehetőséget, hogy utazását a 10% bánatpénz megfizetése mellet mondja le. Viszont azért, hogy több ideje legyen átgondolni utazását, mi ezt határidőt meghosszabbítjuk, így csak 35 nappal utazás előtt kell eldöntenie, mi legyen utazásával. Kérjük tehát, várjon!

  5. Mindenképpen szeretném lemondani horvát utazásom, most!

    Ebben az esetben utazása árának 10%-a bánatpénz, ez a bánatpénz utazási irodánkat illeti meg. Most viszont mindenkinek, aki lemondani kényszerül utazását, a bánatpénz összegének megfelelő utazási utalványt adunk. Így gyakorlatban semmilyen pénze nem veszik el. Az utazási utalvány a maiutazas.hu oldalon váltható be egy évig utazok.hu által szervezett külföldi utazásra.

  6. Érdemes most utat foglalni?

    A nyári és őszi időszakra most is lehetséges utazás foglalása. És egyszer megszűnik a jelenlegi kritikus helyzet. Azért, hogy megkönnyítsük az utazási döntését, jelentősen enyhítettünk számos utazásnál a lemondhatósági feltételeken. A 2020 március 1. utáni készített nem repülős foglalások esetén (Horvátország, Észak-Görögország), 0% lemondási bánatpénz kerül az utazási szerződésbe. Ez azt jelenti, hogy egészen az utazás előtti 35. napig minden befizetett pénzt visszafizetünk, ha lemondja utazását. Repülős utazások esetén a repülőjegyekre vonatkozóan ilyen könnyítést egyelőre nem alkalmazhatunk, de ezeknél az utazásoknál is azon dolgozunk, hogy minél nagyobb rugalmasságot biztosítunk azoknak, akik már most szeretnének nyárra vagy őszre utazást foglalni.

  7. Korábban lett volna esedékes utazásom, de végül nem utaztam el. Mire számíthatok?

    Utazások szempontjából a március különleges hónap volt, mert ekkor egy-két hét alatt gyakorlatilag megszűnt a legtöbb országba az utazási lehetőség. A légitársaságok naponta változtattak azon, hogy mely járatokat indítják. Attól függően, hogy egy-egy ország milyen beutazási korlátozást vezetett be. Ebben a helyzetben érthetően sokan döntöttek amellett, hogy nem vállalják az utazást. Utazási irodánk meg fog minden utazási szerződést vizsgálni, és ha azt látjuk, hogy a légitársaság törölte a járatot, akkor a repülőjegy árát visszaigényeljük a légitársaságtól és az utasok részére visszafizetjük. Ugyanígy a hotel szolgáltatás esetében is rákérdezünk partnereinknél, hogy lehetséges-e részleges vagy teljes pénz visszaigénylés. Ezt az eljárást fogjuk alkalmazni minden utasunk esetében, akár lemondták az utazást, akár nem. Ez a folyamat több hónapig is el fog tartani, jelentkezni fogunk Önnél, ha Ön is érintett ebben a témában. Szíves türelmüket kérjük.